Englandsresan

Kategori: Allmänt

Då var jag hemma från England igen. Vi åkte dit förra torsdagen och det blev en heldag med flyg och tåg då vi åkte Ryanair till Stanstet och sedan fick vi åka tåg fyra timmar till Birmingham och sedan tåg ytterligare en timma till Worschester där hon bodde. När vi kom fram var vi rätt trötta och gick och köpte panpizza. Det är svårt att hitta något nyttigt att åta i England.
På fredagen gick jag och mamma och utforskade stan lite medans Helena var på en intervju. Vi handlade en hel del saker. På kvällen gick vi ut på en jättemysig restaurang och åt god mat.
Sedan på lördagen bar det av till Birmingham för en heldag med shopping. Oj vad mycket vi handlade. En del fyndade vi också på Primark som är en lågpriskedja med priser som Ullared. Vi fikade på en jättemysigt cafe i Birmingham och tror det eller ej så fikade vi med en smörgås vilket var det nyttigaste jag åt på hela resan.
På söndagen var vi lite kulturella och begav oss då till katedralen och sedan till ett glasmuseum där de sålde porslin som var tillverkat i Worschester. Sedan gick vi ner till kanalen och tog oss en fika. På kvällen kollade vi på en film.
På måndagen var det dax för att åka hem igen. Det kändes faktiskt lite tråkigt då vi verkligen har haft en mysig semester.
Här kommer lite bilder från resan på saker som jag inhandlade och lite annat smått och gott.


För övrigt så har jag jobbat fyra dagar denna veckan och nu är det dax för semester igen. Lagom tycker jag. På söndag åker vi till sälen för att fira påsk där. Det ska bli skönt att få lite semester tillsammans bara jag och Björn. Måste dock plugga lite men annars blir det rätt så lugnt.

Glad Påsk
/Kristina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: