Vardag igen

Kategori: Allmänt

Nu har man jobbat en vecka men det känns som en evighet. Har verkligen varit hur trött som helts denna veckan. Jag tycker det känns som att jag inte har haft semester alls. Men men det känns faktiskt rätt så skönt att vara igång igen.

Semestern:
Första veckan spenderade vi i Varberg med mamma och pappa och bara tog det lugnt. Onsdagen var vi i Båstad och kollade på tennis.
Andra veckan så åkte vi till Gotland där vi hade bokat ett lägenhetshotell precis utanför ringmuren. Vi hade strålande sol varje dag vilket gjorde att det kändes som en utlandssemester. På Gotland åkte vi två dagar runt ön och stannade till på diverse sevärdheter. Sedan vandrade vi runt ringmuren en dag, varf på stranden med mera. Verkligen en underbar semester.  När vi åkte hem så sa vi att vi skulle boka igen till nåsta år. Verkligen en ö att rekomendera.
Tredje veckan så åkte vi till Tanumstrand med Björns mamma och pappa och Anders. De hade hyrt en stuga där. Även där gjorde vi dagsutflykter till Smögen och Kungshamn och uppåt Svinesund med mera. Vi hade det hur mysigt som helst.
Sista veckan åkte vi åter igen till Varberg. Vi gjorde inte så mycket utan bara tåg det lugnt.
Under hela semesterna hade vi med cyklarna på taket vilket verkligen var roligt. Vi har cyklat en hel del speciellt på Gotland.
Under semesterna tror jag att vi har tagit ca 1000 kort som man bara väntar på att få sätta tänderna i. Har hunnit göra en Lo´s och ett kort faktiskt. Tycker att det blev lite annorlunda och inte precis i mina vanliga färger. Men jag känner mig väldigt nöjd ändå


Under semestern har jag haft pippi på att sticka. Köpte stickor och garn första veckan och sedan var jag helt fast. Verkligen en rolig avkoppling. Har stickat en skarf och en mössa som jag blev hur nöjd med som helst. Ska försöka ta kort på den så ni kan få se.

/Kristina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: