Inflammation....

Kategori: Allmänt

Hela jag känner mig som en stor inflammation. Förra onsdagen börjde jag känna mig lite hängig och kände att jag började få feber. Sedan fick jag väldiga magplågor. Efter det låg jag platt fall i sängen hela helgen med feber och ont i hela kroppen. I går morgon kände jag mig lite bättre men sedan fick jag otroligt ont i huvudet. Sedan fick jag ont i hela ansiktet och blev så väldans täppt i näsan. Då jag hade bihålinflammation för ungefär ett år sedan kände jag igen symtomen. Ringde ner till vårdcentralen. Men oj så krångligt att få en tid, man måste visst ringa halv åtta på morgonen. Jaja idag ringde jag iallafall ner halv åtta och fick en tid. Var inte alls i ordning att åka ner till vårdcentralen då jag inte kunde duscha. Detta därför att någon hade tagit allt varmvatten på morgonen. Nåväl jag slängde iallafall på mig en mössa och åkte ner. Sedan fick jag sitta och vänta i 30 minuter. Sedan sa läkaren bara att hon tyckte att det verkade väldigt täppt i bihålorna och halsen och ville skicka upp mig till ryhov. Väl på ryhov fick jag sitta i 2,5 timmar och vänta.  Först blev jag röntgad sedan fick jag vänta på svar sen fick jag vänta på öronmottagningen. Efter mycket om och men konstaterades det att jag hade inflammation i bihålorna, halsen och öronen. Så till slut fick jag penicilin. Väldigt krångligt sätt att få penicillin på. Varför kan inte vårdcentralen ge det direkt istället? Jaja man måste iallafall vara frisk för att orka vara sjuk. Nog med klagande.

För att pigga upp mig själv lite åkte jag vägen om hildas rum efter ryhov ovh inhandlade lite hobbysaker. Det piggade upp mig lite. Ska bara försöka orka göra något med dem.

På lördag ska jag förresten åka med några kompisar till Ullared. Så det ska bli roligt. Hoppas verkligen att jag är bra då men det borde jag ju vara. Penicillinen brukar verka rätt snabbt.

Ha det bra
/Kristina

Kommentarer

  • Lene säger:

    Ufff!!! Forstod att du inte var bra!

    Krya på dig så syns vi snart.



    Kram Lene

    2009-01-27 | 19:27:31
    Bloggadress: http://lenespyssel.blogg.se/
  • Sara Bjersgård säger:

    va skönt att du fick pencillin iaf....själv väntar jag fortfarande på provsvaren=/ Hoppas vi ses snart. Kram

    2009-01-28 | 16:34:51
    Bloggadress: http://sarabjersgard.blogg.se/
  • Malin säger:

    Krya på dig!

    2009-01-29 | 00:10:17

Kommentera inlägget här: