Dal Baffo

Kategori: Allmänt

Bde i onsdags och i torsdags var jag på Dalbaffo på piren och åt god mat. I onsdags var jag där med jobbet och i torsdags med pysselgänget. Båda kvällarna har vi jätteroligt. Första dagen åt jag pasta med oxfile och champinjoner och andra dagen åt jag plankstek med oxfile. Enda skillnaden var att jag inte hade med mig plånboken andra dagen vilket var väldigt retligt. Som tur var så fick jag låna pengar av snälla Lene. På piren har de även en väldigt god kulglass som jag varmt kan rekomendera. De bästa smakerna tycker jag är pistage, after eight och fläder/lime sorbe. Visst låter det somrigt. Båda dagarna var det underbart väder vilket förstärker mysfaktorn enormt mycket.
I går hade vi gäster på kvällen. Hade lagat massa god sommarmat. Så mycket god mat har det blivit den senaste tiden.

För övrigt på pysselfronten så är det mest scrapbooking som jag är lite insnöad i. Var och framkallade bilder i går men de blev så väldigt suddiga så jag måste åka tillbaka med dem imorgon. Lite trist när man vill göra klart.

/Kristina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: