Julklapp och presentkort

Kategori: Allmänt

Då var det full rulle igen efter julledigheten. Det har känts lite segt i kroppen men det ska väl gå. Vi förskollärare fick en rolig julklapp från kommunen precis dagarna innan jul. Ni kanske redan har läst JP där det stog en sån bra insändare. Vi ska nämligen lägga 38 timmar i veckan på arbetsplatsen istället för som idag 35 timmar. De resterande fem timmarna som vi hade innan (förtroendetid) hade man till att dokumentera och planera den pedagogiska verksamheten med mera. Nu kommer vi endast att få två timmar i veckan till allt detta. Jag tror att verksamheten kommer att bli väldigt lidande och framförallt barnen då man inte längre har tid till lika mycket som innan. Hur mycket hinner man på två timmar i veckan? Nästan ingenting så jag tycker detta känns väldigt tråkigt. Värst drabbat tror jag kommer bli de planerade aktiviteterna med barnen då tid till detta inte kommer finnas. Det tar ju så otroligtJag har alltid tyckt att det är viktigt med dokumentation, portfolio och fixa andra saker till avdelningen så det känns konstigt att man kommer att ha knapert med tid till detta.

Över jul har det inte blivit så mycket pysslat men ett beställningskort har jag gjort till min syster. Hon ska snart åka till England för att plugga en termin och vill ge ett presentkort på en resa tid till sin pojkväl. Kortet skulle inte blo för gulligull vilket var svårt då många av mina kort tenderar att bli det plus att många stämplar är rätt gulliga också. Sen kom jag på iden att man behöver ju inte alltid använda stämplar. Så här blev iallafall kortet.


I helgen är det inget inplanerat så det känns rätt skönt att bara få göra sådant som man känner för faktiskt. Är faktiskt riktigt sugen på att pyssla lite så imorn blir det nog mest pyssel må jag tro.

/Kristina

Kommentarer

  • Kristin säger:

    Hej!

    Så fin din blogg är. Bakgrunden är ju så härlig! Har du hållt på mycket med den eller? Ha det bra så får vi höras.

    Kram Kristin

    2009-01-10 | 21:34:34
  • Petra S säger:

    Hej!Ja visst var det väl en jäkla bra julklapp vi fick, blir rasande över detta !!!!!!!! Stackars barnen, det är ju de som drabbas i slutändan. och vilket bakåtsträvande sätt, det är dags att kalla det dagis och att inte ha någon läroplan heller kan man ju tycka !!??

    TUR att det finns annat att tänka på.

    Som att PYSSLA ! Ser fram emot nästa träff. Du är såååå välkommen !!

    Ha det så gott.

    Kramis Petra

    2009-01-10 | 23:48:36
    Bloggadress: http://petras-place.blogspot.com/
  • Angelika säger:

    Men fy vilken skit! det är ju inte klokt att de kan göra så, förstår att ni är arga..

    Jättefint kort du gjort, helt super som presentkort ju :-)

    Jag hoppas att allt e bra med dig iaf och att vi kanske ses snart igen!

    Kram kram

    2009-01-12 | 10:59:51
    Bloggadress: http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com
  • Angelika säger:

    Jo.. va fint du gjort i bloggen - härligt!!

    Kram igen

    2009-01-12 | 11:00:51
    Bloggadress: http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com
  • Petra S säger:

    Synd att det inte blev ngt pyssel idag. Min familj är sjuka och så hörde jag att du inte heller var pigg. KRYA PÅ DIG !!

    Kram Petra

    2009-01-25 | 12:04:45
    Bloggadress: http://petras-place.blogspot.com/
  • Petra S säger:

    Synd att det inte blev ngt pyssel idag. Min familj är sjuka och så hörde jag att du inte heller var pigg. KRYA PÅ DIG !!

    Kram Petra

    2009-01-25 | 12:05:10
    Bloggadress: http://petras-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: