Mässa i Göteborg

Kategori: Allmänt

Igår var vi mässan i Göteborg på stämpel och scrapmässa. Vi åkte redan klockan åtta på morgonen för att först ta en runda på stan. Har en affär som jag bara måste gå till när jag är i Göteborg. Papeterie heter den och ligger i femman. Där säljer de massa små lådor, presentpåsar, stämplar och annat smått och gott. Jag som har en väldans beslutångest kunde som vanligt inte välja så vi spenderade mycket tid i butiken innan jag var klar.
Handlade till slut dessa underbara lådor till jobbet.


Sedan gick vi vidare till Benetton som är en av mina favoritaffärer. Varför finns inte den i Jönköping? Även där handlade jag ett par tröjor.
Sedan bar det av till svenska mässan. Jag fick lite smått panik när jag såg allt folk. Det gick knappt att titta i vissa montrar så mycket folk var det. Hur som helst så blev det en del shopping. Handlade två nya alfabet till min QK och en kakstans. Sedan handlade jag även en stor plattform som jag länge har saknat. Köpte även ett gäng med mya stämplar dels från forma hantverk, tingtura och kortmakaren. Sedan blev det också en rejäl hög med papper. Björn frågade när jag kom hem vad allt pyssel kostade. Han tyckte inte att man fick så mycket för pengarna och det stämmer förvisso. Tyckte själv att vissa saker hade blivit rätt så dyrt. Men men man åker ju bara två gånger om året och dessutom hadfe jag sparat ihop en del pengar.


Idag ska vi dessutom ha gäster så nu ska jag ställa mig och bara morotskaka och göra falsk fläskfile.

/Kristina

Kommentarer

  • Petra S säger:

    Hej !

    Vad mkt fint du hittade, är så nyfiken på alfabetet med skuggor ( Disco ?)

    KUL att du köpte från Tingtura, ser att du gillade flickan med paketet !!

    Kram kram !

    Hoppas maten och kakan blev bra... ( hade tänkt göra morotskaka till er, tur att jag inte gjorde det då...)

    Kram !

    2009-03-08 | 14:10:06
    Bloggadress: http://petras-place.blogspot.com/
  • Lene säger:

    Tack för turen til Göteborg. Det blev en trevlig tur som vanligt. Skönt att komma i väg lite.



    Kram Lene

    2009-03-09 | 06:35:37
    Bloggadress: http://lenespyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: