Sälen

Kategori: Allmänt

Nu har jag anlänt från Sälen. Känns faktiskt lite sklnt att vara hemma igen, särskilt när det är lite vår här hemma. Veckan i Sälen har varit kanon. Rätt bra väder men dock lite måddigt i backarna och därmed lite svåråkt. Veckans klantgrej stog jag för. Jag skulle åka skidor i en stolslift med åtta säten och skulle åka i singelkön. Killen i liften som fick stå och ropa hela tiden att man skulle hålla till vänster hade ett hektiskt jobb de allra flesta inte förstår detta. Hur som helst så åkte jag fram och de som satt jämte mig var så snabba att fälla ner skyddet vilket gjorde att mina skidor fastnade mellan snön och stolsliften och jag kände bara hur benen åkte bakåt. Blev givetvis rädd men som tur va så löste bindningen ut och skidan åkte av. De bakom i liften fick ta med sig min skida upp. Hela tiden i liften funderade jag över hur jag skulle kunna komma av med bara en skida. Det gick inte heller så de fick stanna liften för mig men men roligt hade de andra iallafall.
För övrigt så har vi försökt oss på att grilla korv i backen på en engångsgrill men med våra dåliga erfarenheter av grillning så hade jag inga stora förväntningar. Några av korvbröden blev helt brända och några av korvarna också men till slut så fick vi iallafall korv.

För övrigt så tog vi det rätt lugnt, vi var på relax en dag och kollade på massa filmer och myste med afterski i solen så för att sammanfatta veckan så är jag väldigt nöjd.
Har även gjort en del kort lite halvfärdiga så det sista ska bara fixas på dem innan jag kan visa dem. Idag när jag öppnade postlådan så blev jag glad då jag såg att Magnolias stämpelpaket hade anlänt. Superfina stämplar verkligen. Tyckte om alla utom en faktiskt. Nu är man väldigt sugen på att sätta tänderna i dem.

Kram på er

/Kristina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: