Stockholm

Kategori: Allmänt

I helgen var jag i Stockholm och hälsade på en kompis som bor där. Själva resan började dock inte så bra. Jag hoppade på ett tåg i Nässjö och väl framme vid min plats satt det någon annan där. Jag sa lite försynt att det var min sittplats men de visade sina biljetter och de satt på rätt plats. De konstaterade att jag måste hamnat på fel tåg. Då tåget redan hade börjat rulla får jag fullständigt panik. Men ganska snart konstaterar vi att det tåget som jag hade hamnat på också gick till Stockholm. Vilken himla tur jag hade jag kunde lika gärna hamnat i malmö eller var som helst. Jag tyckte det var konstigt att det gick två tåg till Stockholm så nära inpå varandra. Nåväl resan blev iallafall hur lyckad som helst. Vi hade verkligen en kanonhelg men mycket chopping, god mat och bara umgås. Dock blev det inga hobbysaker inköpta vilket är väldigt ovanligt för att vara mig men men en del annat köpte jag dock.

Denna helgen åker jag hem till mamma och pappa vilket verkligen inte var igår. Kände att jag längtade hem och så passade det bra att jag kunde ta ledigt torsdag och fredag så det blir en extra långhelg med familjen. 

Ha en bra helg ni också
/Kristina 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: