Lite om allt och ingenting

Kategori: Allmänt

Helgen har varit lugn. Hade goa vännerna på middag i fredags kväll. Hade bakat marängbakelser med citronkräm och frukt. Sigrid tryckte in en hel bakelse. Nu får hon väl hålla igen på sötsaker ända till jul. Men nöjd var hon iallafall. Sen har vi fixat väldigt fint ute i trädgården i helgen. Gurkan och tomaterna som vi hade förodlat inne planterades ut i växthuset och vi planterade även rädisor och sallad. Sen har vi fixat typ alla land så nu är det riktigt fint ute.
Igårkväll var vi och firade Björns pappa som fyllde år förra helgen. Mysigt och god mat och tårta. Idag blev det en riktig slappdag med en del pyssel. Jag är inne i ett riktigt flow nu när det gäller scrapbooking. Kort eller mixed media är jag inte alls sugen på att göra för tillfället. Har gjort ett bidrag till en tävling. Så roligt att jobba utifrån skisser. Har fotat rätt mycket sen vi köpte våran nya kamera så då är det extra roligt att scrappa.
Idag ska jag gå på friskis och svettis igen efter en veckas uppehåll då jag tagit bort två leverfläckar. Nu ska jag bannemej gå ner de sista mammakilorna innan sommaren. Är lite taggat nu faktiskt så hoppas det håller i sig.

/Kristina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: